sanat365.com

"İlişkiler"

sanat365.com/blog365

İlişkiler

15 Ekim 2019 Salı     85
SANATORIUM, 25 Ekim - 1 Aralık 2019 tarihlerinde Türkiyeli sanatçı Yunus Emre Erdoğan ile Avusturyalı sanatçı Clemens Wolf’un son dönem işlerini kapsayan, Domenico de Chirico küratörlüğündeki “İlişkiler” adlı iki kişilik sergiye ev sahipliği yapacak. Sergide Yunus Emre Erdoğan ve Clemens Wolf’un araştırdığı mekân, bir yere oturtması zor, neredeyse uçucu, incecik bir mekân olarak tanımlanabilir. İki sanatçının, sanatsal araştırmaları arasındaki çeşitli benzerlikler, temelleriyle yüz yüze geldiklerinde daha da canlı hale geliyor. Her ikisinin de özünde, iki sanatçının işlerinin de yaratıcı temelini oluşturan o ilk anda, kurucu anlam, arka planın kokusu ve altta yatan nefes veya nefessizlik yer alıyor. Yunus Emre Erdoğan çalışmalarında yerler ve objelere, onların ışık ve mekânın çeperleriyle etkileşimine gözünü dikiyor. Çoğunlukla karakalem olan çalışmaları geniş olduğu kadar yoğun bir atmosfere de sahip. Mekânsal öğeler, neredeyse minimalist yönlere meylederek formalizmden sıyrılıyor çoğunlukla. Nesnelere yönelik hayaletvari bir bakış geliştiren sanatçı, mekândaki nesnelerin bıraktığı belli belirsiz sesler ve görünmez izlere dayanan metafizik bir anlam arayışına girerek boşluğun varlığının peşine düşünüyor. Diğer yanda ise Clemens Wolf’un eserleri, malzeme ve renklerin özgül bir şekilde kullanılması aracılığıyla temsil ve soyutlama arasında dalgalanan bir düşünme halindeki hassas ve geçici bir anı yakalamaya yönelik bir çabayı ortaya koyuyor. Genleşmiş bir metal parçasını fırça olarak kullanan Wolf, metal parçasını reçineye batırıp ona pigment ekleyerek yoğun dokulu ve tek renkli bir kompozisyon yaratmak amacıyla tuval üzerine ilk olarak kalın bir yağlı boya tabakası sürüyor. Böylece nihai kompozisyonlar aslında tuvalin yüzeyine dokunmadan ortaya çıkmış oluyor. Süreç teslimiyetle, teslimiyet de mekânsal soyutlamanın uçuculuğuyla örtüşüyor.
sanat365.com/blog365

Arno Fischer fotoğraf sergisi

1 Ocak 2017 Pazar     382
Milli Reasürans Sanat Galerisi, Dış İlişkiler Enstitüsü (ifa), Goethe-Institut Istanbul işbirliğiyle 1927 Berlin doğumlu fotoğraf sanatçısı Arno Fischer’in yaşamı boyunca gerçekleştirdiği 183 eseri 08.12.2016-07.01.2017 tarihleri arasında Milli Reasürans Galerisi’nde sergilenecek. 

Fischer’in fotoğrafları ayrıntılardaki titizliğiyle insanların günlük yaşamını çarpıcı bir biçimde anlatıyor. Çalışmalarıyla sadece genç fotoğrafçılık öğrencilerine esin kaynağı olmakla kalmayan Fischer’i,  Henry Cartier Bresson ve Helmut Newton gibi mesleğin büyük ustaları Doğu Almanya’yı ziyaret ettiklerinde fotoğraf üzerine konuşmak ve tartışmak için ziyaret ederlerdi.  Serginin küratörü Matthias Flügge Fischer’i, "Fotoğrafın insancıl dilinin muhafaza edilmesi ve geliştirilmesi için yaptıklarından ötürü”  saygıyla anarken, sanatçının en iyi fotoğraflarının “alçakgönüllü bir çok-katmanlılık içerdiğini” söyler.

Savaştan sonra Doğu ve Batı Berlin’de heykeltıraşlık eğitimi alan Arno Fischer 1950 yılında fotoğraf sanatında karar kıldı ve görsel diline büyük ölçüde katkıda bulunan Doğu Almanya’nın efsane moda dergisi “Sibylle” için çalıştı. Her çeşit propagandadan azade siyah-beyaz fotoğrafları Berlin’in Doğusu ve Batısı arasında gidip gelirken ortaya çıktı. Serginin ana eksenini bu dönemdeki yapıtlarının yanı sıra, sonraki yıllara ait Marlene Dietrich portreleri, Doğu Almanya’nın tamamında çektiği sayısız yolculuk fotoğrafı ve Hindistan, Afrika ve New York fotoğrafları oluşturuyor. Fischer’in kendi bahçesinde çektiği polaroid fotoğraflar serginin son bölümünde yer alıyor. Ayrıntılara yer vermeyen, basit ve adeta tesadüfen çekilmiş etkisi yaratan bu fotoğraflar, sanatçının taşrada gizlendiği yeri yabancılaştırma efekti yaratan ayrıntılar sergiliyor. Arno Fischer 2011 yılında 84 yaşında öldü.

ALIŞVERİŞ SEPETİM

Sepeti Kapat